بازدیدکننده گرامی، ورود شما را به "انجمن تجارت الکترونیکی ایران-ایگولد" خیر مقدم عرض می نماییم. در حال حاضر شما به عنوان ميهمان از انجمن بازديد می كنيد و امكان استفاده از تمام قابليتهای آن را نداريد. با ثبت نام رايگان، می‌توانيد از قابليتهای بيشتری بهره‌مند شوید. برای عضویت در انجمن اینجا را کلیک کنید.    
انجمن تجارت الکترونیکی ایران-ایگولد
جدیدترین نوشته ها



بازگشت   انجمن تجارت الکترونیکی ایران-ایگولد > موضوعات عمومی > خودرو (Car)

پاسخ
 
ابزارهای موضوع
قدیمی چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸, ۱۰:۱۳   #1
samannnn
مدیر انجمن
 
آواتار samannnn
 
تاریخ عضویت: يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶
ارسالها: 1,866
تشکر از ديگران: 3,696
تشکر از ایشان: 9,745 بار در 2,777 نوشته
samannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond reputesamannnn has a reputation beyond repute
پیش فرض مشخصات و مزایا و معایب ریو و لوگان و 206


مزایا و معایب ریو LS :
این خودرو که نسل جدید آن به محبوب ترین خودرو در امریکا تبدیل شده است مزایا و همچنین معایب زیادی دارد. کولر مناسب ، طراحی نسبتآ بروز نسبت به رقبا ، فضای کابین و صندوق عقب جادار ، مصرف سوخت پایین ، کمک فنر های نرم و کیفیت ساخت نسبتآ بالا که مزایای این خودرو اند و معایب قابل ذکر آن طرح قدیمی داشبورد ، چرخ ها و رینگ های کوچک نسبت به بدنه ،لاستیک های نا مناسب، اشکال در ترمز برخی مدل ها ، موتور ضعیف ; درب صندوق عقب نافرم و وجود صدای آزار دهنده در درون کابین هستند.
کیفیت بالا و وضعیت مناسب در بازار دست دوم ها :
کیا ریو نسبت به 405 و پارس از بازار دست دوم بهتری برخوردار بوده و فروش مدل های دست دوم با توجه به افت قیمت کمتر راحت است درحالیکه این مدل طرفداران خاص خود را دارد ضمن اینکه این خودرو درصد ساخت داخلی کمتری نسبت به رقبای ایران خودرویی خود دارد و خیلی از قطعات آن خارجی است و مسلمآ فعلآ کیفیت بهتری دارد.البته سازنده می توانست با حذف نکردن برخی آپشنها مانند ایربگ و ABS ترمز و سیستم کنترل پایداری و خیلی از تجهیزات رفاهی و ضروری و همچنین زه روی درب ها ، مه شکن های سپر جلو ، نمد زیر کاپوت ... در بازار موقعیت بهتری را با این مدل به دست بیاورد و مشتریان بیشتری را جذب کند! هرچند که به تازگی قرار است مدل اتوماتیک آن عرضه شود که در صورت عدم سیاست گذاری مناسب در قیمت ریو هم به سرنوشت ورنا 1600 دچار خواهد شد! موتور چهارسيلندر ريو در دو مدل 8 و 16 سوپاپ طراحي شده است، مدل 8 سوپاپ 3/1 ليتري آن داراي توان 81 اسب بخار و گشتاور 11.8 كيلوگرم متر و مدل 16 سوپاپ 1.5 ليتري آنداراي توان 97 اسب بخار با گشتاور 13.5 كيلوگرم متر است. اتصال دسته موتور سه نقطه‏اي موتور به بدنه، صداي موتور را بين 2 تا 3 دسي بل كاهش مي‏دهد.ریو با دو نوع گیربکس 5 دنده دستی و 4 سرعته اتوماتیک بصورت آپشنال عرضه می شود.

206 اس دی
مدل sd در بدو ورود بر خلاف مدل هاچ بک با استقبال خیلی کمی مواجه گردید، و این شوک بزرگ در ایران خودرو باعث شد تا این شرکت با سیاستگذاری های خاص خودش میزان تولید و تنوع مدلهای هاچ بک را کم نموده و تنوع تیپ های اس دی را رفته رفته افزایش دهد به طوریکه تولید مدل پرطرفدار 206 تیپ 5 را متوقف کرد و تنها تولید تیپ 2 و 3 و 6 اتومات ادامه یافت و موتور 1600 با گیربکس دنده ای تنها در مدل های ناچبک وجود دارد و همین امر باعث افزایش فروش SD گردیده است و مشتریان 206 به اجبار و ناچارآ مدل صندوق دار آن را خریداری می نمایند تا از شتاب موتور 1.6 لیتری بهره ببرند!در نهایت پیش بینی می شود که سرانجام 206پژو در بازار کشورمانند پراید یشود یعنی تقاضا برای مدلهای هاچ بک زیاد و تولید و تنوع آن کم شود و رفته رفته مدل سدان یا صندوق دار در بازار کشور به اصطلاح جا بیافتد!



تفاوت مدل SD با هاچ بک :
کمک فنر های عقب اس دی که توسط پورشه طراحی شده است نسبت به هاچ بک یک مزیت حیاتی محسوب می شود و مشکل عدم تعادل و حتی واژگونی خودرو به حداقل رسیده است موردی که در مدلهای هاچ بک یکی از نقاط ضعف 206 محسوب می شود.
داخل کابین هم تنها در قسمت عقب کمی جای پا بیشتر شده است ولی بیشترین تغییر در اندازه صندوق عقب است که کاملآ جادار به نظر می رسد.
206 تیپ دو
قیمت این تیپ در بازار 13550000 تومان است و در بازه قیمتی زیر 15 میلیون تومان تنها مدل اسپورت و جوان پسند واقعی است که قیمت آن در ابتدا 10 میلیون تومان بود و به یکباره قیمتش افزایش یافته است. با این حال بازار خرید و فروش مدلهای دست دوم آن خوب بوده و افت قیمت نسبت به مدلهای صفر کیلومتر در مدلهای یکی – دو سال کارکرده متعادل بوده و همواره بازار فروش خوبی داشته است.



ویژگی ها و نکات مثبت :
در مورد مزایا و ویژگی های این خودرو باید گفت که مصرف سوختش که در حال حاضر اولویت اول برای خرید خودرو در کشور شده است نسبتآ پایین بوده و با مدلهای 1.6 لیتر تفاوت زیادی ندارد! اگرشما خواهان رانندگی با شتاب و سرعت بالا و هیجان و لذت رانندگی بیشتر هستید بهتر است با این بودجه گونه ی دست دوم تیپ 5 را بگیرید در غیر اینصورت همین تیپ دو بهترین هاچ بک شهری و مناسب داخل شهر است. موارد قابل ذکر درمورد ویژگیهای این مدل طراحی بسیار زیبا و بروز، ابعاد جمع و جور، ترمزهای خوب، سیستم تهویه، کولر و بخاری قوی، رانندگی نرم و لذت بخش، صندوق عقب جادار نسبت به سایر هاچ بک ها، ارگونومی بالا در کابین،و مهم تر از همه کیفیت بالای ساخت و مونتاژ که باز هم بخاطر وجود قطعات زیاد با تکنولوژی ساخت فرانسه است!
معایب و نکات منفی :
فضای خفه و جای پای بسیار کم در عقب ،قیمت واقعآ بالای لوازم یدکی ، محل قرارگیری لاستیک زاپاس و مشکل در استفاده از آن بخصوص برای خانم ها، کلاچ بیش از حد نرم ، مشکل در سیستم برق رسانی و ECU در مدلهای اولیه، خاموش کردن نابجای خودرو در اکثر مدلها ، سفت بودن بیش از اندازه کمک ها و وارد کردن ضربات روی دست اندازها، تعادل و پایداری کم و احتمال واژگونی و چپ کردن در سرعت های بالا و مانورهای ناگهانی .
در کل با چشم پوشی از برخی نقاط ضعف 206 که برخی از آن ها قابل رفع هستد این اتومبیل فرانسوی متفاوت با سایر هموطنانش بوده و از جایگاه متفاوتی در کشور نسبت به سایر رقبا و هم کلاسانش برخوردار است و بهترین گزینه برای جوانان و خانواده های کم جمعیت و مخصوصآ خانم ها ضمن دارا بودن قیمت مناسب میباشد.

تندر ۹۰
ارزان ترین محصول رنوی فرانسه در کشور ما با فراز و نشیب های زیادی روبرو شده و می شود . اگرچه این خودرو نتوانست به تیراژی که برای آن در نظر گرفته شده بود برسد ولی از اقبال عمومی مناسبی برخوردار است . در حال حاضر تندر ۹۰ در سه تیپ به فروش می رسد تا مانند گذشته خریداران دچار سردرگمی نگردند . در این مقاله به بررسی دو تیپ این خودرو می پردازیم .



نکات مثبت و امکانات :
یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت تندر دارا بودن موتوری پرقدرت است . موتور 1.6 لیتری که می تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند تندر را به یکی از قوی ترین خودروهای موجود در این کلاس تبدیل کرده است . فضای داخلی تندر با توجه به ارتفاع زیاد سقف در حد قابل قبولی است و حجم زیاد صندوق نیز مسافرت ها را با این خودرو آسان می سازد . در تیپ میانی که DLX+CP نامیده می شود شما تجهیزاتی نظیر : فرمان هیدرولیک ; کیسه هوای راننده ; بالابر برقی جلو ; سیستم پخش CD و شیشه گرم کن عقب را خواهید یافت که با توجه به قیمت 12.5 میلیونی این خودرو قابل قبول است . در تیپ فول یا SLX + LP شما علاوه بر تجهیزات ذکر شده مواردی نظیر : ترمز ABS ; ; کیسه هوای سرنشین کناری ; بالابر برقی عقب ; مه شکن جلو ; آینه های برقی و نمایشگر اطلاعات سفر را نیز دریافت می کنید . تجهیزات تندر نسبت به سایر خودروهای هم قیمت یک سر و گردن بالاتر است ولی جا داشت که شرکت سازنده، موردی مثل ترمز ABS را در تیپ میانی نیز به صورت استاندارد در می آورد . از لحاظ ظاهری تفاوت هایی میان مدل E1 و E2 وجود دارد : در E2 مواردی مثل مه شکن های جلو ; رینگ های 15 اینچی آلومینیومی ( با طرح اسپرت ) و پشت سری صندلی های عقب به چشم می خورد که آن را از E1 متمایز می سازد ضمن این که جلوپنجره ی فلزی E2 با طرح کلی بدنه هماهنگی بیشتری دارد .



کمبود و گرانی قطعات یدکی و معایب دیگر تندر 90 :
بزرگ ترین عیب تندر 90 کمبود و گرانی قطعات یدکی آن است که بسیاری از خریداران این خودرو را دچار مشکل کرده . یکی دیگر از معایب این خودرو عدم قطع پمپ هیدرولیک در سرعت های بالاست که با توجه به ارتفاع زیاد خودرو می تواند حادثه ساز باشد. ! قیمت تندر 90 E2 در حال حاضر 14.7 میلیون تومان است . اگر اهل اسپرت کردن و تیونینگ بدنه هستید تندر 90 پتانسیل بسیار مناسبی را برای این کار دارد و با انجام تغییراتی نه چندان پیچیده ( نظیر کاهش منطقی ارتفاع ; استفاده از رینگ های اسپرت ; تعویض چراغ های جلو با نمونه های جذاب تر و ... ) می توان از تندر یک خودروی زیبا ساخت.
__________________


با مدعي نگوييد اسرار عشق و مستي تا بي خبر بميرد در درد خود پرستي

ساین کردن برنامه های گوشی نوکیا با دريافت فايل CER و Key از طريق سايت OPDA

قبل از ارسال نظر یا ایجاد موضوع جدید اساسنامه و قوانین انجمن ايران-فارکس را مطالعه فرمایید

از ارسال پستهایی که ایجاد تنش میکنند جددا خودداری فرمایید

samannnn آفلاين است   پاسخ با نقل قول
تشکرکنندگان این نوشته: 11 نفر
1900cd (پنجشنبه ۳۰ مهر ۸۸), hamed1 (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), hamidreza1355 (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), hello (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), mask (سه شنبه ۲۶ آبان ۸۸), mojir-66 (جمعه ۸ مهر ۹۰), mtkhr (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), rostamy_mohammad (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), saman55 (پنجشنبه ۳۰ مهر ۸۸), xx13x13 (چهارشنبه ۲۹ مهر ۸۸), صابر (چهارشنبه ۲۵ آبان ۹۰)
پاسخ


كاربران در حال دیدن موضوع: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع

قواعد ارسال
شما نمی‌توانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمی‌توانید پاسخ ارسال کنید
شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال کنید
شما نمی‌توانید نوشته‌های خود را ویرایش کنید

BB code فعال است
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهای HTML غیر فعال است

مراجعه سریع


ساعت: ۰۲:۲۸


قدرت این انجمن در استفاده از برنامه vBulletin 3.8.5 می باشد.
حقوق این برنامه برای .Jelsoft Enterprises Ltd محفوظ است.